Route 66 - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Natasja en Fred Jak - WaarBenJij.nu Route 66 - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Natasja en Fred Jak - WaarBenJij.nu

Route 66

Door: Jakjes

Blijf op de hoogte en volg Natasja en Fred

21 Juli 2019 | Verenigde Staten, Sedona

Vanmorgen weer bijtijds op, al worden we nu inmiddels niet meer zo achterlijk vroeg wakker.
Ontbijt was stevig en prima, echt Amerikaans met scrambled eggs, sausage en hash browns (geraspte gebakken aardappel).

Vandaag is het ongeveer 300 km rijden naar het oosten, naar Sedona, een kilometer of 40 onder Flagstaff. We zijn daar drie jaar geleden ook al geweest en omdat hier zoveel te zien is wilden we er graag nog een keer naar toe.

De eerste 140 km rijden we over de 'Historic Route 66' tot aan Seligman. Het is maar een klein stukje om, maar zonder meer de moeite waard. Natuurlijk is het helemaal op toeristen gericht, maar dat maakt de aankleding er niet minder leuk om. Veel 50-er en 60-er jaren auto's, dus automatisch ook veel fotomateriaal tussen Kingman en Seligman.
Misschien wel de bekendste uitdragerij is te vinden in Hackberry. Daar hebben we dus een paar kleinigheidjes gekocht.
Én Delano een kaart die hij nogal leuk vond. Hij wist toen nog niet dat er een vloek op de kaart rustte. We reden weg uit Hackberry en D. legde  zijn nieuwe aanwinst op de middenconsole, zodat er niets mee kon gebeuren. Hij had alleen niet op Natasja gerekend die het al binnen een minuut of 5 lukte om er een blik frisdrank overheen te gieten. Na wat gvd's van Delano alles afgedroogd en toen bleek de schade gelukkig beperkt. De envelop was doorweekt, maar de kaart zelf was alleen oppervlakkig nat. Dus zette D. hem te drogen tegen zijn autoraam, vond ie zelf wel slim.
Even verderop zagen we een lange  goederentrein in de verte rijden.
"Hè, D. als je snel bent kun je de trein helemaal op de foto krijgen". Fred deed alvast maar D's raampje open en.....
"Daar gaat mijn kaart dus" riep Delano, en inderdaad wapperde hij direct naar buiten.
Dus gestopt in de berm langs Route 66 en Fred en de boys ongeveer 500 meter teruggelopen. En verdomd, daar lag de kaart op het historische asfalt. En er was gelukkig geen auto overheen gereden, dus nog ongeschonden. Niet veel kaarten zullen dit soort ingewikkelde omzwervingen maken, voordat ze op hun bestemming komen.

In Seligman nog ff een kopje koffie langs de weg voordat we Route 66 verlaten.
En daarna over de verder richting Flagstaff en het landschap werd steeds groener. Vlakbij Flagstaff zagen we op een berg niet ver van de weg een enorme rookwolk die afkomstig was van een bosbrand. De bosbrand blijkt vanochtend te zijn ontstaan en op dit moment worden boven Flagstaff volgens het mieuws daarom al mensen geëvacueerd. Maar daar hebben wij zelf gelukkig verder geen last van.

Doorgereden richting Sedona en daar wordt alles ineens helemaal groen en rijden we de bossen en bergen in. Over een prachtige bergpas doorgereden naar Sedona. Hotel Arabella lijkt een hele goede keuze te zijn. Qe hebben een mooie ruime kamer met een geweldig uitzicht op de rode rotsen.
Het is wat minder heet vandaag met een graadje of 38, maar daarom is het (overigens heel mooie) zwembad eind van de middag niet minder lekker voor de nodige verkoeling. Er speelt zelfs een duo live muziek, dus het is er nog gezellig ook.

Vanavond hebben bij 'Pisa Lisa' gegeten. Erg gezellige Italiaanse zaak even buiten Sedona.
Twee pizza's voor ons vieren besteld en dat was echt genoeg voor ons.

Daarna terug naar Arabella voor een bak koffie en een borrel. Ja, het leven valt hier lang niet tegen.
En dan mogen we nog heerlijk 2 nachten blijven ook.

• 22 Juli 2019 - 07:06

Laura:

Jaaaa Sedona! Sfeervolle plek inderdaad!
    Wisten jullie dat Pierce Brosnan en Oprah winfrey daar een huis hebben?
    En ook walt Disney heeft daar gewoond en heeft thundermountain als inspiratie gebruikt voor een attractie in het pretpark!

• 22 Juli 2019 - 07:41

Ma Kaspers:

Wow dit is echt mooi !! Wij houden van groen !! Hopelijk gaat de bosbrand niet verder. Hihihi Delano mag zijn kaart nu wel in een gouden lijstje zetten !! Trouwens , jullie zijn niet de enige die het warm hebben , hier is voor de komende dagen ook 37 graden voorspeld !! Veel plezier allemaal.

• 22 Juli 2019 - 09:46

Dik:

Geweldig ik zie het helemaal voor me. Gr. Dik

• 22 Juli 2019 - 09:48

Roosje Groen:

Hahaha, geweldig om het allemaal te lezen en te volgen familie Jakjes! Enne.....dit dagboek is 6262 keer bekeken! Mooie foto ook. Have fun y'all!

• 22 Juli 2019 - 17:22

Jo:

Wel nieuwsgierig hoe die bijzondere kaart er nou eigenlijk uitziet. En daarbij misschien is het zo wie zo handig er een foto van te maken. :). Geniet iedere dag van jullie verslag. Groetjes en veel plezier!