San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Natasja en Fred Jak - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Natasja en Fred Jak - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Natasja en Fred

31 Juli 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Gisteravond nog even wat gegeten. Dat was op zich al spannend. Je struikelt vrij snel over de zwervers als je niet oplet. Niet echt een topbuurt om te wonen, maar echt last heb je er ook niet van gelukkig.
Vanmorgen enorm vroeg wakker. Fred en Natasja al om 'n uur of half 4 en daarna ook de boys. Dus om half 5 klaarwakker met 'n bakkie koffie in bed en om half 7(ja, echt) allemaal fris en fruitig aangekleed en haarjes gekamd naar buiten.
Over de zwervers heen gestapt en met de bus naar Fishermans Wharf. Onderweg nog een junk die uit de bus werd gezet, maar downtown was alles weer netjes.
Eerst een 'gezond en caloriearm' ontbijt bij de Ihop (lekkere pancakes) en daarna naar Pier 33, daar lag de boot naar Alcatraz klaar.
En dat was echt indrukwekkend! Helemaal geweldig een mooie tour over het eiland en vooral de gevangenis.
In totaal een dikke twee en half uur schitterend en indrukwekkend.

Daarna met de boot terug en op weg naar de stadstour. Maar niet na eerst even rond te hebben gekeken op Pier 39. Erg leuk de zeeleeuwen die liggen te zonnen op de steigers. En grappig wat een toeristisch circus die Amerikanen ervan maken. Het is net Disneyland zoals de hele pier is aangekleed. Dat moet je dus even gezien hebben.

Afijn, na een hotdogje en daarna nog snel opgelicht te zijn (voor $2 maar, maar toch) op naar de bus. Die bracht ons langs alle hoogtepunten in de stad: de 'painted ladies' (de Victoriaanse gekleurde huizen op de heuvel, bekend van onder andere Full House voor de veertig plussers onder ons), de Golden Gate Bridge in de mist, de haarspeldbochten op Lombard Street en nog veel meer. En daar kwamen we Cas tegen, een jongen die bij Gino op zwemles en in de klas had gezeten. Hoezo toeval.

Na het eten toch wel een beetje het 'end in de bek' na een hele dag rondsjouwen door de stad.
Nog even een boodschapje gedaan en dan snel met de tram terug naar het hotel....dachten we.
Maar het is vandaag, waarschijnlijk door de marathon die morgen gehouden wordt, een grote chaos in de stad. Tot twee keer toe reed een volle tram voorbij voordat er eentje stopte. Nog net een staanplaats bachtigd en nu, tegen acht uur is t mooi geweest. Zo nog even wat drinken, Gino wil nog even een duik in het zwembad nemen en dan onder de wol.
Morgenochtend de auto halen en dan op weg naar nieuwe avonturen.

• 31 Juli 2016 - 08:28

Rob En José Jak:

Klinkt als een geslaagde eerste dag! En wat een toeval van Cas :)
    Waarschijnlijk zijn jullie morgen wel weer vroeg wakker, dat blijft een paar dagen hangen. Maar dan kun je lekker weer een hoop zien en doen op je dag, uitrusten komt daarna wel weer ;)

Veel plezier!

• 31 Juli 2016 - 09:33

Bianca:

Herkenbaar dat om 4 uur wakker zijn. Heb ik ook altijd de eerste nacht, daarna is het gelukkig over. Ik zie dat jullie de buttermilk pancakes al hebben ontdekt, jammie!. Een mooie eerste dag hebben jullie gehad! Veel plezier vandaag met jullie start van de roadtrip

• 31 Juli 2016 - 09:56

Pa En Ma Kaspers:

Tjee wat een belevenis! En zo lekker vroeg uit de veren !
    En je kan het verwachten, die Hollanders zitten overal. Maar heel bijzonder dat het dan ook nog een goeie bekende is ! Ga lekker door met genieten, wij blijven jullie volgen !! Grtjs van ons.

• 31 Juli 2016 - 11:24

Ferry:

Heel, heel erg gaaf... wat een eerste dag!! Erg benieuwd naar de rest.. genieten!!