Poppenkast - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Natasja en Fred Jak - WaarBenJij.nu Poppenkast - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Natasja en Fred Jak - WaarBenJij.nu

Poppenkast

Blijf op de hoogte en volg Natasja en Fred

06 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Donderdagavond zijn we er toch nog even op uit getrokken. Naar Santa Monica Pier. Wereldveroemd door zijn attractiepark en vaak te zien in films en series. De boys kennen het vooral van Grand Theft Auto V.
En hadden we het afgelopen woensdag over Pokefielen, nou hier is het een veelvoud. Van de duizenden mensen die hier rondbanjeren loopt driekwart stompzinnig verdwaasd met zijn mobieltje te zwaaien om zo'n ding te vangen. Compleet gestoord!

Maar goed, wij zijn er naartoe geweest. Vooral voor de boys, want mijn god wat is het een achterlijke drukte op de snelwegen rond LA. Om half 12 kwamen we terug bij het hotel en toen was het nog een gekkenhuis.
Daarom nog even wat drinken en dan de oogjes dicht. Morgen gaan we door de stad wat hoogtepunten bekijken.

Vrijdagochtend. De eerste week zit er al weer op, het vliegt voorbij!
Vandaag dus op pad door de grote stad.
Na een snel ontbijtje met de auto naar Hollywood. Daar de auto een parkeergarage in (kan maar net met die hoge bak) en naar de hop on-hop off waar we al tickets voor hebben.
We staan dan direct op de sterren van de Walk of Fame. Wel grappig, maar in feite niks byzonders. Gewoon gepolijste granieten sterren met een koperen naam erin. Maar het gaat dan ook vooral om het idee.
En als we op de Hollywood boulevard om ons heen kijken zie je wel dat je in het film-Mekka bent aanbeland. Reclame, studio's, glitter en glamour, overal waar je kijkt. Erg leuk om dat eens te zien.

De tour voert eerst door Hollywood, waar we heel veel te zien en te horen krijgen over byzondere plekken: de kroegen waar the Doors en Guns & Roses ontdekt werden, het hotel waar 'Pretty Woman' zich afspeelde, het politiebureau uit 'Beverly Hills Cop' de studio's van Paramount, CBS, Melrose Place en natuurlijk veel andere bekende plekjes.

De route voerde ook door Beverly Hills. Daar zijn we natuurlijk uitgestapt om een rondje te lopen en een huisje uit te zoeken. Er staan er genoeg en ze hebben allemaal minimaal 1 overeenkomst: HEEL DUUR. En in het algemeen ook heel mooi, groot en goed onderhouden. Ja, er vielen er genoeg in de smaak.

Na de bustour nog een tijdje door Hollywood rondgestruind
Je komt er echt ogen te kort en geld uitgeven gaat hier vrij gemakkelijk als je niet oppast.

En eind van de middag natuurlijk even naar de Hollywood Hills. Even naar the Hollywood Sign gekeken. Het zijn natuurlijk maar gewoon 9 letters op een heuvel. Maar zo is de Eiffeltoren ook gewoon een hoop staal. Dus best leuk.

Terug bij het hotel kwamen we een paar honderd meter verder toch nog een celebrity tegen. Tabatha, van Tabatha takes over: één of andere heks die noodleidende kapsalons probeert te redden (een soort Gordon Ramsey dus).
We zitten dus blijkbaar niet voor niets in Studio City.

Het hotel, Sportsmens Lodge, schijnt trouwens vroeger een broeinest van filmsterren te zijn geweest. Met namen als Clark Gable, John Wayne, Humphrey Bogart en Katharine Hepburn. Maar die zijn er allemaal niet meer.
Wij morgen ook niet, want dan vertrekken wij uit deze poppenkast naar San Diego.

• 06 Augustus 2016 - 08:50

Bianca:

Wat leuk weer! Op naar San Diego. Veel plezier en goede reis zonder bosbranden, slechte navigatie en drenkelingen.8

• 06 Augustus 2016 - 09:17

Pa En Ma Kaspers:

Whahaha , dat hebben jullie ook weer meegemaakt !! Op naar rustiger oorden ? Veel plezier.

• 06 Augustus 2016 - 09:35

Olga:

Wat een leuk verslag weer

• 06 Augustus 2016 - 10:28

Ferry:

Gaaf hoor!!!

• 06 Augustus 2016 - 11:58

Dik:

Heerlijk nuchter verslag, moest erg lachen