Highway 1 - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Natasja en Fred Jak - WaarBenJij.nu Highway 1 - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Natasja en Fred Jak - WaarBenJij.nu

Highway 1

Blijf op de hoogte en volg Natasja en Fred

04 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Gisteravond nog even een pizza gegeten in Santa Cruz. De boys ieder een gewone en Tasja en Fred samen één, een 18 inch pizza (bijna 50 cm!). Toen de serveerster ze kwam brengen, vroeg ze waar de andere twee mensen waren. Blijkbaar eet je zo'n grote dus met zijn vieren. We kregen hem inderdaad niet op, dus voor de vorm pizzadoos mee naar het hotel.

Vanmorgen weer bijtijds opgestaan, want we moeten weer verder. We zakken over de Pacific Coast Highway (de Highway 1) van Santa Cruz naar beneden om een kleine 200 mile zuidelijker in Pismo Beach te eindigen.
Wat een schitterende route zo langs de kust is dat zeg! Om de haverklap gestopt om van het uitzicht te genieten. Ondanks dat het een beetje heiig was is het meer dan de moeite waard. Mooie stranden die worden afgewisseld met enorme kliffen die tot grote hoogte uit de zee rijzen. En prachtige berglandschappen met steeds wisselende begroeiingen.

We zouden nog Pfeiffer National Park bij Big Sur aandoen onderweg (was ons aangeraden), maar dat feest ging helaas niet door.
Want waar je ook uitstapte, op een groot deel van de route (toch wel gauw over zo'n 100 kilometer) rook je de houtkachel. Bleek alleen niet de houtkachel te zijn, maar de enorme bosbranden die hier nog woeden. We kwamen langs de route toch wel minstens zo'n 100 brandweerwagens tegen. En inderdaad roken we het niet alleen, maar waren de 'firefighters' op een berg volop in gevecht met het vuur.
Kortom: het park was gesloten.
Mocht de pret niet drukken. Er was genoeg moois te zien. En heel geleidelijk liep ook de temperatuur weer naar de goede kant van de 20 graden (afgelopen twee dagen waren aan de frisse kant).

Onderweg nog een sandwich gegeten bij Sandy's, een lokaal tentje. We moeten nog steeds een beetje wennen aan de Amerikaanse porties: op 6 plakken ham, 4 plakken salami en 2 plakken kaas op 1 broodje hadden wij niet gerekend en gelukkig ook sla en tomaat voor de broodnodige vitamientjes;-).

Afijn, vanmiddag aangekomen in Pismo Beach. En daar troffen we een prachtig hotel aan. Grote slaap- en zitkamer, ligbad, heerlijke zithoek, 2 tv's, keukenblokje. Bijna een appartement. Hier redden we het vannacht wel!

Pokefielen
Elke dag tot nu toe en vooral eergisteravond toen we over de boulevard en de pier wandelden waren de jongens continu met hun mobiel in de weer. Overal gratis wifi hier. Struikelde je in San Francisco nog over de zwervers. Nou, Santa Cruz schijnt een broeinest van Pokemons te zijn. Allemaal zeldzame. En dus zag je, vooral op de pier, overal mensen (tientallen kinderen én volwassenen) met mobieltje in de hand lopen. Allemaal in de ban van Pokemon. Stelletje Pokefielen!

• 04 Augustus 2016 - 09:07

Pa En Ma Kaspers:

Ja jammer van al die branden maar het is niet andrrs ! Dat is geen pizza maar een wagenwiel !! Eet smakelijk . Grtjs van ons.

• 04 Augustus 2016 - 10:08

Rob En José Jak:

Zo te zien valt het jullie niks tegen hè, de US!
    Lekker hoor, geniet er maar van. En als jullie weer landinwaarts gaan zal de temp ook weer omhoog schieten, naar de 40+ :)

• 04 Augustus 2016 - 10:11

Bianca:

Haha in amerika moet je altijd small nemen dan is het nog groot.