Veel films - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Natasja en Fred Jak - WaarBenJij.nu Veel films - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Natasja en Fred Jak - WaarBenJij.nu

Veel films

Blijf op de hoogte en volg Natasja en Fred

14 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Bluff

Gisteravond in Bluff lekker gegeten bij het 'Cottonwood Steakhouse'. Dit is echt een authentiek tentje. Lekker stuk vlees samen met een stelletje locals (en natuurlijk ook andere touristen) onder begeleiding van countrygejengel. Erg leuk.

Daarna, terug bij het hotel komen we er eigenlijk pas achter dat we vandaag een uurtje in de tijd hebben gereisd. Tussen Arizona en Utah zit een uur tijdverschil. Dat uur zijn we vandaag kwijt, maar als we in de loop van de week naar Nevada gaan krijgen we het gelukkig weer terug.
Fred is helemaal de kluts kwijt: twee keer per jaar legt Tasja al de zomer- en wintertijd uit, en nu gebeurt het twee keer in één week. Da's te veel van het goede. Zijn klokje blijft dus gewoon op Arizona tijd staan.

Het is hier trouwens 33 graden. Dus Tasja heeft gelijk even de vieze onderbroeken weggewassen. Dat geeft haar ook direct de gelegenheid om in d'r broek te schijten. Wat ze dus prompt doet (nee, ze is niet ziek, misschien de lekkere Mexicaanse bonen die we net hebben gegeten).

Zaterdagochtend: zo, weer bijtijds op. We beseffen dat er al weer tweederde van de vakantie op zit.
Vandaag gaan we naar Monument Valley. Da's een minuutje of 50 hier vandaan.

Halverwege hebben we onze eerste stop al. In Goosenecks State Park. Hier heb je een schitterend uitzicht op de San Juan River die deze ganzenek (of ganzennek?) In de rotsen heeft veroorzaakt. We blijven hier even en trekken dan weer door.

Een klein stukje verder kom je langs de weg de 'Mexican Hat Rock' tegen. Je ziet direct waarom het zo heet. Byzonder dat zoiets zi blijf staan.

Weer een tiental kilometers verder hebben we nog één heel kleine tussenstop.

Als je de film Forrest Gump hebt gezien herinner je je misschien dat hij jarenlang heel Amerika doorrent tot hij het zat is. Het shot dat hij stopt met rennen is hier opgenomen. Gevolg: veel mensen die op dit punt langs highway 163 stoppen om dezelfde foto te nemen. Wij vonden het uitzicht gewoon mooi, dus zijn ook gestopt en hebben dus toevallig ook deze foto. Toch grappig.

Dan gaan we echt door naar Monument Valley, het doel voor vandaag. Het bevindt zich in Navajogebied.
Dit is één van de meest gefotografeerde gebieden in Amerika. En iedereen herkent het natuurlijk van de films van John Wayne, Once Upon A Time In The West en Back to the future III.
Veel films dus vandaag, hoewel we echt niet in Hollywood zitten.
In ieder geval is het indrukwekkend. In het park is geen asfalt, maar een ruige zand- en rotsweg. Onze SUV is daar op gebouwd dus een stukkie terreinrijden is helemaal geen punt. We stuiteren af en toe wel flink, maar dat past hier juist wel.
Zo dichtbij zijn de rotsformaties indrukwekkend groot. En soms vraag je je af hoe die kolossen overeind blijven staan met al hun scheuren.

Eind van de middag rijden we terug naar het hotel.
Gelijk even de mail checken. En verdomd: een antwoord over de verloren slippers. Helaas niks gevonden in onze kamer ('we weten precies wat voor slippers u bedoelt. Onze schoonmaker heeft toevallig exact dezelfde aan'). Pech dus, dan maar gewoon verder op de goedkope slippertjes. Die doen het ook.

• 14 Augustus 2016 - 01:02

Bianca:

Wat een prachtige fotoos weer! Zijn de onderbroekn droog?

• 14 Augustus 2016 - 09:44

Pa En Ma Kaspers:

Toch aardig van die mensen dat ze naar je slippers gezocht hebben ! Prachtig daar !! Nu is het aftellen !