Devil's Bridge - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Natasja en Fred Jak - WaarBenJij.nu Devil's Bridge - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Natasja en Fred Jak - WaarBenJij.nu

Devil's Bridge

Blijf op de hoogte en volg Natasja en Fred

11 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Sedona

Gisteravond bleef het ondanks de donderkoppen toch droog in Sedona. Eerst hebben we nog even op ons gezamenlijke terras zitten genieten en daarna een restaurantje opgezocht. Toen we daar vanaf de parkeerplaats naar toe liepen kwamen we na de eekhoorntjes en hagedisjes ons eerste 'groot' wild tegen. Een grote vogelspin (15 cm) die op zijn gemak aan de wandel was. Die hadden wij hier niet verwacht.
Toen lekker gegeten bij Mexicaans restaurant Javelina met uitzicht op een beboste heuvel en daar spotten we tijdens het eten een wild zwijntje. Ook leuk.

Vanmorgen om half 9 eruit. Lekker ontbeten en daarna op pad naar de Devil's Bridge Trail. In totaal een wandeling van een kleine 6 kilometer. Hoewel, wandeling.
De eerste mile was redelijk goed te doen. Een wildpad dat overging in een ruige keienweg. De rest (0,8 mile) tot aan de Devil's Bridge heeft in totaal een hoogteverschil van bijna 140 meter. Een pittige klim dus. Waarbij je regelmatig over je eigen tong struikelt als je niet oppast.
We hebben genoeg water meegenomen en dat hebben we ook hard nodig.

De wandeling is prachtig met schitterende uitzichten op de rode rotsen. Na een uurtje en een kleine glijpartij van Tasja bereiken we de Devil's Bridge. Dat is echt helemaal geweldig. Een fantastisch gezicht die natuurbrug, de zware wandeling dubbel en dwars waard.
Terug langs hetzelfde pad is gemakkelijker dan omhoog. En net voordat we de parkeerplaats weer bereiken vallen er dikke druppels uit de lucht. In de verte hoorden we al wat gerommel en dat komt nu snel dichterbij. Vrijwel droog stappen wij in de auto en daarna gaan de sluizen pas echt open.

Een complete waterval komt uit de lucht en die verandert de weg direct weer in een rivier, maar dat kennen wij ondertussen.
We zoeken dus maar even iets overdekts. En dat vinden we in Tlaquepaque Arts & Crafts Village (nee, niet fout gespeld).
We eten wat in 'the secret garden' en terwijl we daar zitten valt met het noodweer de stroom uit: even is het pikkedonker, maar daarna flikkert alles weer aan. Waarschijnlijnlijk een noodaggregaat die de boel overneemt.

Sedona herbergt enorm veel kunstenaars en spirituele figuren en dat zie je hier direct terug (ook de Navajo indianen kenden al byzondere krachten toe aan de rode rotsen).
Het is echt een heel gezellig dorpje binnen Sedona. Je ziet hier het ene kunstwinkeltje na het andere. En verder is het hele gebied met allerlei steegjes, pleintjes een doorkijkjes verrassend leuk om te zien, dus na het hapje vermaken wij ons hier prima.

Ondertussen is het ook weer droog geworden en loopt het tegen het eind van de middag en voelen we ondertussen de klim best in de beentjes.
Dus lekker terug naar het hotel en even onderuit.

• 11 Augustus 2016 - 09:16

Rob En José Jak:

Ziet er prachtig uit en leuk dat jullie een heuse vogelspin hebben gezien! Gaaf joh!

• 11 Augustus 2016 - 09:33

Bianca:

Wat mooi die rotsen zeg...enne leuk spinnetje..

• 11 Augustus 2016 - 09:42

Pa En Ma Kaspers:

Stond er bij deze devil bridge ook zo'n lekkere ijskar

• 11 Augustus 2016 - 09:43

Pa En Ma Kaspers:

Schitterende foto's ! Veel plezier.