Zit er kak tussen? - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Natasja en Fred Jak - WaarBenJij.nu Zit er kak tussen? - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Natasja en Fred Jak - WaarBenJij.nu

Zit er kak tussen?

Blijf op de hoogte en volg Natasja en Fred

09 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Tucson

Goed, iedereen was een beetje verreist, dus hebben we vandaag lekker uitgeslapen. We blijven tenslotte in Tucson. Om half 9 eruit, dat scheelt weer wat nachtrust en we hebben toch een hele dag voor ons.
Het ontbijt skippen we even. We zitten zoals gezegd in het Hilton waar een ontbijtje ruim $20 p.p. excl tax en excl tip kost. Halen we onderweg wel.

In en rond Tucson is best wat te doen. Het is de geboortestad van John Denver en Linda Ronstad en er wonen momenteel ruim een half miljoen mensen. Toch doet het niet druk aan. Eerder een heeeeeel groot dorp doordat het voornamelijk laagbouw is. Erg landelijk dus en daardoor ook heel uitgestrekt. Kilometers maak je in deze stad dus heel gemakkelijk.

Dus na een snel gescoord ontbijtje in de auto snel door naar de bestemming van deze dag: het National Saguaro Park.
Saguaro berkent niets anders dan reuzencactus en die krijgen wij hier in grote aantallen voorgeschoteld.

Om daar te komen is nog wel een dingetje. Gisterenavond regende het even en toen zagen wij al dat de kruisingen blank stonden. Dat was eerder deze week wat erger. Een aantal toegangswegen zijn daardoor afgesloten. Tot twee keer toe komen we voor 'Road Closed' te staan. Maar na een omweg lukt het toch bij de laatste brug.

In het park kiezen we voor de '8-mile-loop', waarbij we telkens op verschillende plekjes de auto uit gaan om de boel van dichtbij te kunnen bekijken (niet te dichtbij, want ze schijnen te prikken die dingen), het is tenslotte weer een dikke 40 graden. Geen lange wandeling dus, maar telkens een stukje. Erg mooi, en soms enorme cactussen die boven ons uittorenen.
Veel dieren komen we niet tegen. We blijven steken op 4 rotseekhoorntjes (ukkies van een centimeter of 13) en 2 kleine hagedissen. Later op de avond stuiten de boys trouwens nog wel op een schorpioen.
Het park is al met al indrukwekkend mooi. Het grootste rotstuintje dat wij ooit hebben gezien, en nee, er zit geen kak tussen.

Daarna terug naar het hotel om in het zwembad wat verkoeling te zoeken. Het ziet er hier echt fantastisch uit, dus die duik nemen we graag.

Eind van de middag weer opgefrist de auto in. We gaan naar de Tucson Mall. Sjeezus wat is dat groot: ruim 200 winkels op 120.000 m2, verdwalen is hier niet zo moeilijk. Een beetje rondgestruind en toen gegeten in het food court, waar zo'n 20 restaurantjes aan hetzelfde pleintje in de mall zitten. Weer eens heel wat anders en ieder kan dus kiezen wat hij lekker vindt. Leuk dus.

Ondertussen is het zes uur geweest en haan we de auto weer in om vanaf de Gates Pass van de zonsondergang te genieten. Een minuutje of 20 vanaf de mall, dus we zijn mooi op tijd. En inderdaad is het een mooi gezicht hoe de zon onder gaat in de bergen. Het beetje bewolking wat er hangt kan daar weinig aan veranderen.

Daarna is het klaar. De dag zit er op, terug naar het hotel en straks een beetje bijtijds naar bed. Morgen de tweede lange rit: een kleine 7 uur naar Sedona.

• 09 Augustus 2016 - 08:35

Pa En Ma Kaspers:

Prachtig !!

• 09 Augustus 2016 - 09:25

Rob En José Jak:

Mooi hè!! Welkom in Tuscon, waar we ieder jaar weer ons hart verliezen aan al dat moois! Leuk om te lezen dat jullie aan aantal van onze tips hebben bekeken. We genieten met jullie mee!

Veel plezier op de rit naar Sedona. Wie weet eet je vanavond wel bij mij :) (Café José)!

• 09 Augustus 2016 - 10:05

Bianca: