van Yosemite naar Santa Cruz - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Natasja en Fred Jak - WaarBenJij.nu van Yosemite naar Santa Cruz - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Natasja en Fred Jak - WaarBenJij.nu

van Yosemite naar Santa Cruz

Blijf op de hoogte en volg Natasja en Fred

02 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Vanmorgen werden we weer op normale tijd wakker. Niet te laat, maar we hebben ook een lange dag voor de boeg.
Eerst natuurlijk een gezond ontbijtje. Dit keer gebakken worstjes met rosti, scrambled eggs en toast. Kunnen wij er weer even tegen ;-). Vriendelijk personeel, ze dachten alleen dat we iemand anders waren ("hai Gijs"), hebben we maar zo gelaten en teruggegroet.
Even de koelbox nog met ijsblokjes vullen voor de waterflesjes en de auto in.

Eerst nog een keer terug naar Yosemite. Het park is immens groot en we hebben gisteren maar een klein stukje gezien. Nu naar een ander deel van het park met schitterende uitzichten en watervallen uit de bergen. De rit er naartoe, zo'n 3 uur verschillende bergpassen over is op zich al meer dan de moeite waard.
En het helpt ook dat we nu een werkende navigatie hebben (gewoon gratis appje op de telefoon, maar werkt prima).

Kortom: veel stops om van al dat moois te genieten. En met deze temperatuur (39 graden) is de airco in de auto geen straf.
Om 'n uur of 2 richting Santa Cruz, onze bestemming voor de komende 2 nachten.
Een rit van een dikke 4 uur die door minstens 5 verschillende landschappen voerde. Van de hoge bergpassen, door begraste heuvelgebieden naar het vlakke land, de wat ruigere bergen weer in om te eindigen aan het strand.
Onderweg ook nog even wat gegeten in een Mexicaans tentje, was lang niet slecht.
Wat we onderweg ook tegen kwamen was een bosbrand, langs de weg stond over een strook van zo'n 100 meter alle begroeiing in de brand. De brandweer was er behoorlijk druk mee, maar wij hadden er geen last van, het was aan de kant van de tegenliggers.

En uiteindelijk aan de boulevard in Santa Cruz ligt ons hotel: "Beach Street Inn & Suites". En dat ziet er perfect uit. Mooie ruime kamer, met grote dubbele douche en uitzicht op de zee en de pier. Prachtig!

Dus vanavond even een rondje gelopen over boulevard en pier. Wat een kermis daar. In letterlijke zin dan. Aan de andre.oant van de boulevard is het net of je in Slagharen bent. Een compleet pretpark daar. De pier was nu wel rustig en geeft een mooi uitzicht op Santa Cruz.
Wij zullen ons hier morgen wel vermaken!

• 02 Augustus 2016 - 08:25

Bianca:

Mooi verslag weer! En wat zijn jullie aan het genieten!!

• 02 Augustus 2016 - 09:26

Pa En Ma Kaspers:

Schitterend

• 02 Augustus 2016 - 09:30

Dik:

Ik zie het helemaal voor me, mooie verslaglegging

• 02 Augustus 2016 - 10:30

MARIJKE EN GERARD :

GEWELDIG wat een leuke verslagen we beleven het helemaal mee ...super

• 02 Augustus 2016 - 16:54

Elsemieke :

Leuk hoor. Iedere ochtend in de trein julli verslag lezen!